pátek 30. listopadu 2012

Jaké bylo předvánoční WAW v Práglu?

WAW, neboli Web Analytics Wednesday, pro ty, kdo neznají, v podstatě neformální sraz nadšenců do webové analytiky. Poslední WAW jsem nějak prokaučoval, takže jsem byl celkem natěšený, jak se tato akce rozrostla. Dle přihlášených nás tam mělo být něco přes kilo (> 100 ks), to už je slušná pálka, na to, že na druhém WAWu nás bylo pět a půl (+ fajn slečny z IBM :). Setkání slibovalo tři celkem zajímáva témata.


Prezentace Yeseter od Václava Nováka

Původně dobře laděná pozvánka "...se bude týkat monitoringu sociálních médií a možností současných analytických nástrojů." se mohla přepsat na "ukážu vám, co umí Yeseter". Z ohlasů publika, hlavně toho barového, bylo jasně poznat jistou přednasranost, jakmile Václav začal popisovat co vše appka umí.

Jestli jsem to dobře pochopil, stačí mi naťukat klíčové slovo a už uvidím, jak se o něm šušká na sociálních sítích - navíc, jak Václav prezentoval "auto", tak mi vylezou automaticky i kategorie a podtémata "dacia, citroen", bez toho aniž bych o tom vůbec něco věděl. Damn good thing! Navíc to slibuje vyhodnocení nasranosti, nebo spokojenosti na určitých zdrojích - např. na auto.cz lidi nasraně mluví o dacii atd - s tím, že musím počítat s nějakou chybovostí, což je ok, tady nejde o čísla, ale o vztahy.

Musím říct, že jsem čekal spíše obecnější rovinu, než rovnou "tady si kliknete, tady to vidíte" na konkrétním nástroji. Vyhodnocovat social media jsem zatím neměl potřebu, takže pro mě věc nová. Nicméně aplikace to může být užitečná, trochu jsem si ze začátku myslel, že se jedná o Google Trends zaměřený pouze na social media, ale vychytávek tam bylo dost - jestli je cílovka markeťák nebo akounťák, tak pro ně je to asi značka ideál. 

Vzhledem k naprosto prdelnímu webu Yeseteru, kde asi kovářova kobyla chodí bosa a kde není ani možnost ukázky, či trialu - WTF, chce se mi říct.

Vyhodnocování PPCček od Martina Švarce

Tak nevím, jak kluci z Optimicsu losovali, nebo já jsem byl napůl hluchej a něco mi uniklo, nicméně opáčko z PPcček mi přišlo trochu zbytečné. Na této konfeře bych předpokládal, že jediný, kdo neví, co je PPC, byl tak barman. Nicméně jestli myšlénka byla to, že CTR není jediným ukazatelem, že je vše cajk, tak ok. Nevím, snad někde uvidím prezentačku nasdílenou a sjedu to znova, pro mě to bylo jaksi zapomenutelné - a to nejsem žádnej PPC guru.

Google Analytics v novém od Honzy Tichého

Dle předpokladu, to nejlepší nakonec, tipnu si, že většina lidí přišla zrovna kvůli tomu si poslechnout, co bude postupně v Google Analytics za změny. Revolucí je, že GA se nyní zaměří na uživatele, jako na středobod vesmíru - ten dostane jedno ID a konečně budeme moci párovat data z různých zařízení (od žehličky po kompl). GA nám samozřejmě nechává možnost, abychom si to "zařídili po svém", jak toto ID budeme přidělovat. To jsem si sedl na prdel, protože mi není jasný, jak to budu dělat - holt mám další četbu přes zimu. Nicméně současné GA mohou běžet vedle nově chystaných klidně i rok, dva, takže žádná havárka se neděje, nicméně to bude pecka - takže jen tak dál. Honzo, díky za krátké info - pokud z toho budu blbej, asi se přihlásím na tvou přednášku.

Dojel jsem do Brna (Krna, chcete-li) celkem spokojenej - jediné, co mě sralo, byla fronta na baru a nesmyslný kecy pana barmana, že nestíhá. Co je mi kurva po tom, snad musel vědět, že tam bude natřískáno. Musel pak pomáhat pan majitel a paní majitelová - ti mě přišli trošku vyjevení, z toho, co se to děje, tady jsou lidi a oni dokonce něco chtěj pííít a nedejbože něco do huby :) Ale pak to nějak zvládli. 

Čili pětibába (500 Kč) v prdeli za lupen do busu (lístek do autobusu), dvě kola v chlastu (200 Kč), návratnost investice za pár okrajových know-how, ale jo, ale vo tom to je - příště jedu zas! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat