čtvrtek 3. ledna 2013

Strasti a slasti externího disku WD My Book Live

Sedm dní, sedm dní vydržela Samantha ponořená ve studni v známém hororovém kousku Kruh. Sedm dní jsem se pral s konfigurací, nastavením a rozjetí externího disku od Western Digital s názvem My Book Live. Za skoro 4 000 Kč jsem čekal spolehlivost, rychlost a bezproblémovou instalaci. Ó, jak jsem se hořce mýlil.


WD My Book Live

Co jsem potřeboval vyřešit za "potřebu"?

Rychlý disk, dostupný přes router, kvůli vytvoření cloudu, prostě jsem chtěl přistupovat na svá pracovní data odkudkoliv, protože neustále verzování dat přes notebook, pc v kanceláři a pc doma mi z pracovních dat udělalo neskonalej bordel. A využívat na toto FTP? Nesedlo mi to.

Než jsem pustil chlupa na tento disk, tak jsem samozřejmě věnoval nějaký čas čtením recenzí, neb nejsem ajťák a doba, kdy jsem se hrabal v hadrvéru komplu je ta tam. Po subjektivním zvážení jsem tu černou potvoru koupil a celý natěšený jsem se pustil do instalace.

Disk "móóóc sluší", vypadá cool, je černej jak noc, kulatý tvary, tichý - prostě radost pohledět. Trochu to kazí absence tlačítka "Zapnout / Vypnout", které jsem hledal marně - ano teoreticky to nikdy vypínat nebudu, ale i tak mi to přijde divné, vypínat disk pouze přes nainstalovaný softvér.

Každopádně připojení a základní instalaci zvládne opravdu každý, kdo trošku umí s komplem

A co se posralo? Error 31550, 30500, 31520...

My Book Live jako externí disk šlapal perfektně v interní síti, průser byl, když jsem chtěl nastavit vzdálený přístup, správu uživatelů, no prostě COKOLIV. Začalo to vše házet různé errory:


Následoval týden zkoušení, komunikace s poskytovatelem internetu (myslel jsem si, že je špatný router), různé čtení fóra - zjistil jsem, že nejenom já mám problémy podobného charakteru. Rad bylo X od nastavení IP ručně, nikoliv přes DHCP (was is das?)

Ve chvílích naprosté beznaděje a nasranosti, smířen s tím, že disk půjdu omlátit Alfáčům o hlavu jsem narazil na tento článek:

Reset továrního nastavení My Book Live (EN) - jak navždy vyřešit Error 31550, 30500, 31520...


Ano, světe div se, nejedná se o klasický reboot, ale o naprosté tovární nastavení. Myslel jsem, že mě omejou, prostě výrobce tam nasere nějakou konfiguraci a pak si vůbec neláme hlavu s tím, že to nějakým sračkerům nepojede. Don´t worry, nedojde ke ztrátě dat na disku, i když jsem si to první dvě minuty myslel - málem jsem se složil pod stůl.

Vše konečně funguje, disk šlape jak po másle, konečně jsem spokojený.

Doufám, že tímto článkem zachráním nervy a čas dalším majitelům disku.

Doporučení

Opravdu prolezte nastavení, vypněte indexaci souborů, pokud nehodláte streamovat média, zapněte zabezpečení atp. Ve výchozím nastavení je většina věcí aktivních, které zrovna nemusí být k užitku.

Žádné komentáře:

Okomentovat